понеділок, листопада 27

Переможці обласного дитячого літературного конкурсу «Барвінкова, веселкова, найдорожча рідна мова»

У квітні 2023 року Чернігівською обласною адміністрацією було затверджено Програму сприяння функціонуванню української мови як державної в Чернігівській області на 2023-2028 рр. 

В рамках реалізації даної програми одним із параграфів передбачено популяризацію української мови шляхом проведення різноманітних конкурсів, фестивалів, лекторіїв тощо.

Чернігівська обласна бібліотека для дітей організувала і провела обласний дитячий літературний конкурс «Барвінкова, веселкова, найдорожча рідна мова» за підтримки Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської ОДА.  

Мета проведення конкурсу означена, як сприяння  утвердженню  статусу української мови як державної, популяризування української мови, поліпшення читацької грамотності та сприяння всебічного розвитку дитини, зробити її мовою повсякденного спілкування дітей і підлітків, забезпечення функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя.

Творчі перегони тривали з вересня по листопад 2023 року. До участі були залучені діти 2-х вікових категорій: 11-13 та 14-18 років. Конкурсанти змагалися у написанні поетичних і прозових творів у п’яти номінаціях: 

«Українська – мова вільних людей»;

«Я – моя родина - Україна»;

«Моя мова – моя зброя»;

«Моєю мовою мріють, фантазують»;

«Намалюю природу словами».

Для оцінювання творчих робіт було створено журі у складі відомих українських письменників - Михайленко Валентини, Мастєрової Валентини та Марченко Наталії, а також директорки Чернігівської обласної бібліотеки для дітей Клюй Тамари, заступника директора Казакової Лариси, завідувачки відділу методологічної роботи з дітьми Шеши Наталії.

На розгляд журі надіслано близько 100 робіт від юних письменників з різних куточків Чернігівщини. Творчість дітей вразила оригінальністю думок, яскравими образами, патріотичними замальовками, неймовірною щирістю і любов’ю до свого краю, до України. 

Для журі постало складне завдання – визначити переможців. Сьогодні, 23 листопада, відбулося онлайн-засідання журі, де, завдяки колегіальній роботі, були названі переможці конкурсу. Усі учасники будуть нагороджені грамотами, а переможці отримають цінні подарунки.

Вітаємо юних літераторів Чернігівщини! Сподіваємося, що такі конкурси будуть надихати дітей на розвиток своїх талантів і спонукатимуть на подальші творчі здобутки!

ПРОЗА

- читачі-учні 11-14 років

«Українська – мова вільних людей» 

1. Приходько Таїсія, м.Чернігів «ПОХМУРА, ПЕСИМІСТИЧНА, БІДНА, НЕВИРАЗНА…»

1. Ярошенко Віра, м.Чернігів «УКРАЇНСЬКА -  МОВА ВІЛЬНИХ ЛЮДЕЙ»

1. Демченко Антон, м.Чернігів «МОВА – ЦЕ ДУХОВНИЙ СКАРБ НАРОДУ»

2. Смик Іван, м.Чернігів «МОВО РІДНА, СЛОВО РІДНЕ…»

2. Дяговець Валерія, м.Чернігів «ЩО ДЛЯ МЕНЕ ЗНАЧИТЬ УКРАЇНСЬКА МОВА?»

2.Панченко Максим, м.Прилуки «МОВА В ЖИТТІ ЛЮДИНИ МАЄ ВЕЛИЧЕЗНЕ ЗНАЧЕННЯ»

3. Сич Ірина, с. Прохори, Комарівська ТГ, «УКРАЇНСЬКА – МОВА ВІЛЬНИХ ЛЮДЕЙ»

«Я – моя родина - Україна» 

1. Смовський Максим, Остер «З КОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ РОДИНА…»

1. Качан Вікторія, с.Голубівка, Прилуцький район «Я НАРОДИЛАСЯ В УКРАЇНІ»

2. Душик Дар’я, смт.Сосниця «Я-МОЯ РОДИНА-УКРАЇНА»

3. Петрушевська Анастасія, м.Прилуки «УКРАЇНА – МАЛЬОВНИЧА КРАЇНА»

«Моя мова – моя зброя» 

1. Іващенко Богдан, м.Прилуки «МОЯ МОВА – МОЯ ЗБРОЯ»

«Моєю мовою мріють, фантазують…» 

1. Северин Артем, м.Ніжин «УКРАЇНЦІ - ВЕЛИКА РОДИНА»

2. Пліскіна Софія, м.Чернігів «ЛІТНЯ ПРИГОДА»

3. Чепінога Софія, м.Прилуки «ЧИ ЗАДУМУВАВСЯ ХТОСЬ КОЛИСЬ, ДЕ Б ВІН ХОТІВ ЖИТИ?»

«Намалюю природу словами» 

1. Піщурова Валерія, м.Чернігів «ПРИРОДА МОГО КРАЮ»

1. Шахворост Захар, м.Прилуки «НАМАЛЮЮ ПРИРОДУ СЛОВАМИ»

2. Кулик Катерина, м. Прилуки «ОДНОГО ОСІННЬОГО РАНКУ…»

- читачі-учні 15-18 років

«Українська – мова вільних людей» 

1. Чернов Даніель, с.Подище, Прилуцький район «УКРАЇНСЬКА – МОВА ВІЛЬНИХ ЛЮДЕЙ»

2. Каплун Анна, с.Берестовець, Ніжинський район ««УКРАЇНСЬКА – МОВА ВІЛЬНИХ ЛЮДЕЙ»

«Моя мова – моя зброя»

    1. Смагла Дар’я,  м.Чернігів «ВИБІР ЗА НАМИ»

«Моєю мовою мріють, фантазують…» 

    1. Корсун Денис, с.Киселівка, Менська ТГ «ВОЇН - КІТ АСЯ» 

«Намалюю природу словами» 

3. Маслик Вікторія, с.Подище, Прилуцький район «НАМАЛЮЮ ПРИРОДУ СЛОВАМИ»

ПОЕЗІЯ

- читачі-учні 11-14 років

«Українська – мова вільних людей» 

1. Ковальова Єсенія, Остер «РІДНА МОВА»

2. Лук’яненко Анастасія, смт.Сосниця «УКРАЇНСЬКА РІДНА МОВА»

2.Нікітко Олександра,  м.Ніжин «НАВІТЬ І МАЛА ДИТИНА ЗНАЄ»

3. Дяговець Валерія, м.Чернігів «СОЛОВ’ЇНА МОВА»

«Я – моя родина - Україна» 

1. Ковальова Єсенія, смт.Остер «ОСТЕР»

1.Нікітко Олександра, м.Ніжин «МОЯ УКРАЇНА - ЦЕ СОНЯЧНИЙ РАНОК»

2. Авраменко Маша, с.Лосинівка «ХТОСЬ СОРОМИТЬСЯ ЩО ІЗ СЕЛА»

3. Шаповал Арсеній, м.Прилуки «СИРОТИНОНЬКА»

«Моя мова – моя зброя» 

1. Ковальова Єсенія, Остер «ДІТИ ВІЙНИ»

2. Ткач Каміла, с.Лосинівка «МОЯ  КРАЇНА»

3. Копилов Олег, м.Сновськ «ЩО РОЗКАЗАТИ ПРО ТЕБЕ, ЛЮБА УКРАЇНО?»

«Моєю мовою мріють, фантазують…»

1. Ковальова Єсенія, смт.Остер «ЛЕГЕНДА ПРО КНЯГИНЮ ЧОРНУ» 

2. Шаповал Арсеній, м.Прилуки «ТВОРІННЯ БОЖЕ»

2.Нікітко Олександра, м.Ніжин «МОВО РІДНА, МОВО БАРВІНКОВА»

3. Кіт Єгор, м.Ніжин «ВЖЕ ДЕКІЛЬКА ТИЖНІВ МЕНІ…»  

«Намалюю природу словами» 

1. Роєнко Вадим, смт.Срібне «З НЕБЕС ОПУСКАЄТЬСЯ ВЕЧІР»

1.Шаповал Арсеній,  м.Прилуки «БАРВІНОК»

1.Максименко Софія, с.Жуківщина, Чернігівський район «ОСІННЯ СИМФОНІЯ»

       2.Портна Ксенія, м.Чернігів «СПОГАДИ»

       3. Шашенок Софія, м.Прилуки «ЯКА ЧУДОВА НАША УКРАЇНА»

- читачі-учні 15-18 років

 «Я – моя родина - Україна»

1. Козубський Сергій, с. Авдіївка, Чернігівський район «КОЛИ МОЛИТЬ РОДИНА»

2. Олійник Поліна, м. Прилуки «МРІЯ»

3. Очеретько Анастасія, м.Чернігів «ЯНГОЛ»

«Моя мова – моя зброя» 

1. Павленко Анна, смт.Ладан, Прилуцький район «СЛЬОЗА ПРОЗОРА…»

1. Братіца Анна, м.Чернігів «З МОВОЮ ДО ПЕРЕМОГИ»

2. Очеретько Анастасія, м.Чернігів «У НЕВОЛІ»

 «Намалюю природу словами» 

III. Хилько Анна, м.Ніжин «НАМАЛЮЮ ПРИРОДУ СЛОВАМИ»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Арт-майстерка «Великодні фантазери»

До Великодня працівники Прилуцької міської бібліотеки для дітей провели для учнів 1-Б класу Прилуцького ліцею №5 арт-майстерку «Великодні ф...